7/2011

DEPFID Working Papers - 07 / 2011 - Abstract

Goodwin's social philosophy: Continuity and change

Massimo  Di Matteo

In the paper I present and discuss an unpublished essay of Richard Goodwin found in the Goodwin’s Archive at the University of Siena on the theme of social philosophy. I will illustrate the main points of his text, briefly compare these late views with those entertained at the beginning of his scientific life (namely his Harvard dissertation on Marxism also kept in the Archive) and add a few remarks in connection with the implications for economics suggested by his analysis.

Keywords: history of economics, social philosophy

JEL Classification: B20, B30

Acknowledgements: An earlier version of the paper was given at the workshop “Gli economisti italiani: formazione, teoria e politica economica. Nuove luci dalle ricerche d’archivio” held at the Università Cattolica del Sacro Cuore in Milano on February 25th, 2011. I am indebted to the participants for many useful comments and suggestions. The research was financed by MIUR, Progetto PRIN 2007, Siena Unit on “Richard Goodwin e Franco Romani: spunti di riflessione di teoria e di politica economica dalle carte negli archivi”

DOWNLOAD FULL TEXT